Dieta na potencję dla mężczyzn – co warto jeść na pobudzenie popędu płciowego

Dieta na potencję dla mężczyzn – co warto jeść na pobudzenie popędu płciowego
5 (100%) 1 vote

Potencja i impotencja. Ten mały przedrostek stawia mężczyzn po ciemnej stronie życia i z mocą bomby atomowej niszczy ich świat. Wielu z nich nie zdaje sobie sprawy z faktu, że problemy z impotencja może dotknąć w każdym wieku. Statystyki pokazują, że jeden na dziesięciu mężczyzn ma problem z erekcją.

Ogromna waga, jaką panowie przywiązują do sprawności seksualnej, często przeszkadza im w skutecznym i szybkim poradzeniu sobie z ewentualną impotencją. Nadwrażliwość na tym punkcie to zdecydowanie najgorsza męska dolegliwość z punktu widzenia psychicznego – powód rozpadu wielu związków i zwiększania (i tak już wysokiego) poziomu stresu spowodowanego brakiem wzwodu. Na szczęście połączone siły naturalnych, znanych od tysięcy lat środków na potencję i osiągnięć współczesnej medycyny dają odpowiedź na pytanie o zwiększenie potencji i lepszy wzwód. Dodatkowo, współczesna wiedza o tym, co obniża popęd płciowy, pozwala na skuteczne zapobieganie impotencji.

 

Dieta, czyli co jeść na lepszą potencję?

Lista zalet prawidłowych nawyków jest zapewne tak długa, jak lista grzechów żywieniowych wielu mężczyzn. O tym, jak znacząco wpływa dieta na libido, przekonali się wszyscy ci, którzy na własnej skórze docenili wartość i wpływ owoców, jajek, warzyw, jak choćby selera – na potencję. Produkty na poprawę libido powinny zawierać w pierwszej kolejności cynk i selen. Ważna jest oczywiście zbilansowana dieta i równowaga wszystkich składników w organizmie, ale nie sposób ich tu ująć w całości, dlatego poniżej informacje tylko o tych najsilniej oddziałujących na potencję.

Dieta zawiększająca potencję u mężczyzn

 

Właściwe minerały i witaminy – dieta na lepszą erekcję

W największej ilości zawierają go ostrygi, pełnoziarniste pieczywo, chude czerwone mięso, indyk, jajka, ryby, pestki dyni.

  • Selen – aż połowa tego pierwiastka znajduje się w jądrach. Poprawia libido i wpływa na prawidłowy metabolizm testosteronu, jednak z każdym wytryskiem nasienia jego ilość ulega zmniejszeniu, stąd tak ważne jest stałe uzupełnianie tych strat. Najlepszym znanym źródłem selenu są orzechy brazylijskie dobrej jakości (zawartość selenu w nich waha się dość znacznie w zależności od gleby, na jakiej rosły). Już kilka sztuk pokrywa z nawiązką dzienne zapotrzebowanie, ale nie należy przesadzać z ilością, bo zawierają one znaczne ilości tłuszczu. Bardzo dobrymi źródłami selenu są również: żółtko jaja, kakao, czosnek i płatki owsiane.
  • Witamina E – nieprzypadkowo występuje często obok selenu, ponieważ poprawia jego wchłanianie przez organizm. Jej właściwy poziom zapewnia mężczyznom prawidłowe libido, poprawia również ruchliwość plemników. Najlepsze źródło tej witaminy to oleje – rzepakowy i słonecznikowy (jedna łyżka oleju słonecznikowego tłoczonego na zimno pokrywa połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę E), mango, kiwi, migdały.
  • Fosfor – zawierają go nasiona słonecznika, sery podpuszczkowe, kasza gryczana, konserwy rybne i ryby spożywane wraz z ościami. Podobnie ostrygi i pozostałe owoce morza, gdzie występujące w dużych ilościach fosfor, selen, cynk i magnez znacząco poprawiają popęd płciowy mężczyzn.

 

Jedzenie na potencję – niektóre produkty wspomagające wzwód

  • Seler – powinien się znaleźć na czele listy, ponieważ silnie działa na potencję i ogólnie poprawia libido. Jest cennym źródłem cynku, selenu i magnezu, a także zawiera znacznie więcej witaminy C niż na przykład cytrusy.
  • Żeń-szeń – znany od 4000 lat, jako lek niemal uniwersalny. Powoduje wzrost pożądania i poprawia erekcję za sprawą związku wspomagającego wydzielanie w organizmie tlenku azotu, polepszając tym samym ukrwienie naczyń w penisie. Warto więc wzbogacić swoją dietę o herbatę z korzenia żeń-szenia zwyczajnego.
  • Jajka – czasem nazywane pokarmem kompletnym. Rzeczywiście to komplet witamin, aminokwasów i… cholesterol, który w ostatnim czasie wyrósł na wroga zdrowia numer 1, a tymczasem jest materiałem wyjściowym do produkcji hormonów płciowych.
  • Owoce – niektóre znakomicie wpływają na pobudzenie seksualne: banany – jako dobre źródło potasu, ananasy – zawierające bromelainę wspomagająca erekcję, arbuz –źródło cynku.