Kontuzje penisa - przyczyny kontuzji - skutecznaerekcja.pl

Ruchliwość plemników – jak zwiększyć ruchliwość plemników?

Ruchliwość plemników – jak zwiększyć ruchliwość plemników?

Ruchliwość plemników – jak zwiększyć ruchliwość plemników?
5 (100%) 1 vote

Problemy z poczęciem nierzadko związane są z zaburzeniami funkcjonowania plemników. Analiza nasienia uwzględnia ich liczbę (ich jest im więcej, tym prawdopodobieństwo zapłodnienia rośnie), morfologię spermy (chodzi tutaj o ich zdolność do zapłodnienia ze względu na jakość (głównie prawidłową budowę) oraz ruchliwość – zdolność do poruszania się w śluzie szyjkowym oraz żeńskim układzie rozrodczym. Jakie są przyczyny małej ruchliwości plemników i jak możemy ją poprawić?

Co poprawia jakość nasienia?

Wielu mężczyzn zastanawia się, co jeść, aby poprawić jakość nasienia. W pierwszej kolejności warto wzbogacić dietę w karnityny, z naciskiem na L-karnitynę oraz acetylo-L-karnitynę. Są to aminokwasy uznawane za kluczowe dla poprawy ruchliwości plemników, a to ze względu na fakt, iż podnoszą im energię przez przeniesienie kwasów tłuszczowych. Doskonałym ich źródłem jest między innymi czerwone mięso. Warto również uzupełnić niedobory składników odżywczych – witaminy A, C, a także cynku. Pozytywny wpływ na ruchliwość plemników może mieć także jadłospis bogaty w kwas foliowy oraz kwasy tłuszczowe omega-3.

Jak poprawić ruchliwość plemników w inny sposób? Pomocne okazać może się zwiększenie poziomu testosteronu poprzez dbałość o regularną aktywność fizyczną. Niezbędne jest również ograniczenie stresu. Nerwowe sytuacje przyczyniają się bowiem do nagromadzenia  kortyzolu, który blokuje wydzielanie testeosteronu.

Jak poprawić aktywność plemników?

Gdy wykluczone zostały problemy natury psychologicznej, fizycznej i genetycznej, a problemem z zapłodnieniem są mało aktywne plemniki oraz niewielka ich ilość (poniżej 40 milionów na 1 centymetr sześcienny; prawidłowa wartość oscylować powinna w granicach 125 – 350 milionów), warto wprowadzić do codziennego życia następujące zmiany:

  • zrezygnowanie z gorących kąpieli, noszenia obcisłej bielizny, korzystania z opcji podgrzewania foteli w samochodzie oraz pracy z laptopem na kolanach. Wysoka temperatura z jaką mamy wówczas do czynienia może skutecznie hamować produkcję plemników,
  • unikanie chlorowanej wody oraz produktów bielonych chlorem,
  • rezygnacja z plastikowych butelek i opakowań,
  • spożywanie wyłącznie żywności ekologicznej bez dodatku pestycydów i hormonów,
  • przyjmowanie suplementów bogatych w cynk, chrom, selen, kwasy omega-3 oraz witaminy C i E,
  • zadbanie o należytą ilość wypoczynku oraz minimum 8 godzinny sen każdego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *